Později, aniž jsem záležitost zkoumal, jsem se domníval, že si každý majitel webu svou pozici platí. Teprve až o hodně později jsem se dozvěděl, že důvodem je SEO a ne peníze. Takže jsem začal bádat, co je to zač. Jenže problematika je pro mne příliš složitá, a tak jsem bádání zanechal. Já bloud jsem se to totiž chtěl naučit. Ono se to totiž zdá zpočátku náramně jednoduché, jenže… Odbornou práci mají dělat odborníci. Například firma SEO Consult jich má požehnaně a jsou to machři na svém místě. A tak se na ně podíváme trošku zblízka. Ale zase ne moc, abych se v tom pak nemotal jako nudle v bandasce.
Nejprve si osvětlíme samotnou zkratku a její význam. Takže, je to zkratka z anglických slov Search Engine Optimization, což hezky česky znamená něco jako optimalizace pro vyhledávač. Ergo kladívko to SEO zařídí tak, aby byla stránka s požadovaným slovem, které je zadáno, pokud možno na prvním místě ve vyhledávači. Tím může být například Google. Ale také to může být jiný, například Yahoo, Bing, nebo dokonce samotný Facebook. A je jich pochopitelně hodně, v Rusku používaný Yandex nebo v Číně Baidu. Divíte se, že Facebook? Inu, každý program, kterým se dá cokoli vyhledat je vyhledávač.
A pozor, pro každý je postup při práci se SEO jiný. Sami můžete takový postup zkusit také, ale výsledky budou prachbídné. Lépe je tedy obrátit se na firmu již výše citovanou, kterou najdete na tomto místě, www.seoconsult.cz. Pokud možno však neříkejte, že chcete udělat SEO optimalizaci, protože je to mluvnický nesmysl. Slovo optimalizace, již totiž je už ve zkratce samotné. Nu, zkuste si to česky. Chtěl bych po vás udělat optimalizaci pro vyhledávače optimalizaci. Divné, že ano. Firma se pak o váš web postará. Naběhne na to jeden z profesionálů a vy už pak jen uvidíte výsledky. Především vám stoupne návštěvnost stránek a později i počet zákazníků. Takže poznáte, že vám firma skutečně pomohla a že to nejsou jen nějaké propagační řečičky. Ostatně ví to každý, kdo nějaký web má, a vy to nyní již budete vědět také.